Kalkhoff Image 1.B Excite
Collega Karen deed twee jaar geleden haar auto op de schop en sindsdien doet ze een groot deel van haar verplaatsingen met de fiets. Ze kocht een Kalkhoff Image 1.B Excite en hier zet ze voor- en nadelen voor ons op een rij.
"Door de naafversnelling in combinatie met de gatesriem heeft de fiets weinig onderhoud nodig, maar het is wel een beetje bang afwachten mocht er iets fout lopen met dit systeem, hoeveel reparatie of vervanging dan zouden kunnen kosten."
"De batterij is uitneembaar, maar de pinnetjes zijn nogal fragiel. Ik vind het wel bijzonder handig dat ze in het midden zit, en niet op de bagagedrager."
"Het schakelen gaat vlot - de vijf versnellingen en de draaishifter doen goed hun werk."
"Als ondersteuningsstand kies ik meestal voor automatisch, omdat ik de indruk heb dat de fiets dan het meeste vermogen heeft, meer dan in de hoogste ondersteuning. Eigenlijk kan dat niet, maar ik voel het wel zo aan."
Opvallend is ook dat de fiets met 28 inch velgen stevige, dikke banden heeft (Schwalbe Energizer Plus Performance).
Aantal afgelegde kilometers (in bijna 2 jaar): 2.500 km
Kosten: nog geen
Specificaties:
Motor Performance Line van Bosch (75 Nm)
Batterij Bosch PowerPack 545
Pignonversnellingen Shimano Nexus 5 (met riem Gates CDX)
Console Intuvia 100 van Bosch
Remmen Shimano MT200
Prijs: 3.500 euro
Reacties
Een reactie posten